نکته ضروری قبل از خرید بیت کوین

۱-بیت کوین می‌تواند پول یا ابزار سرمایه‌گذاری باشد

دلیل ساخت بیت کوین این بوده است که درست مانند پول‌های فیات (دلار، یورو، ریال و …) به‌عنوان ابزاری برای انتقال ارزش استفاده شود؛ بدون اینکه افراد نیاز به ارائه اطلاعات شخصی و حساس خود به یک نهاد مرکزی مثل بانک داشته باشند؛ با این حال، از سال ۲۰۰۸ که بیت کوین متولد شد، از این رمز ارز اغلب به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری استفاده شده است. افراد می‌توانند بیت کوین‌های خود را به راحتی در سراسر جهان انتقال دهند. به‌علاوه، به دلیل اینکه کل موجودی بیت کوین برابر با ۲۱ میلیون واحد است، زنجیره تامین آن محدود است و از این نظر مشابه طلا است.

۲-بازار رمز ارزها تعطیلی ندارد

برخلاف بازارهای سنتی مثل بازار سهام یا بانک‌ها که ساعت فعالیت‌شان در روز محدود است، بازار رمز ارزها بی‌وقفه باز است و تعطیلی ندارد. معامله‌گران می‌توانند در هر ساعتی از روز و حتی تعطیلات، به معامله رمز ارزهای خود بپردازند.

به دلیل اینکه، رمز ارزها روی بستر فناوری بلاکچین ساخته شده‌اند، تراکنش‌های رمز ارزها نیز در هر ساعتی از روز قابل انجام است؛ این در حالی است که بانک‌ها برای انجام تراکنش‌های خود ممکن است به دو روز زمان نیاز داشته باشند؛ علاوه بر این، بانک‌ها تنها در روزهای مشخصی از هفته فعال هستند.

۳- به کیف پول رمز ارز نیاز دارید

می‌توانید بیت کوین و دیگر رمزارزهایتان را در یک حساب صرافی رمز ارز یا پلتفرم‌های آنلاین و تحت وب ذخیره کنید. همچنین می‌توانید توکن‌ها و رمز ارزهای خود را در یک کیف پول شخصی ذخیره کنید. این کیف پول‌ها به افراد امکان می‌دهد که کنترل بیشتری روی دارایی خود داشته باشند. انواع مختلفی از کیف پول‌ها مثل کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارند و هر یک از آن‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند؛ بنابراین، بهتر است ابتدا در مورد انواع کیف پول‌های رمز ارز مطالعه و سپس بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

اکسکوینو، نخستین صرافی رمز ارز محسوب می‌شود که یک کیف پول کاملا ایرانی را در اختیار کاربران قرار داده است. به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان، ممکن است افرادی که از کیف پول‌ها یا صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند، با ریسک بلوکه شدن دارایی‌های خود مواجه شوند؛ از این رو، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اکسکوینو و ایجاد یک حساب کاربری، رمز ارزهای خود را با خیال راحت در یک کیف پول امن و در دسترس ذخیره کنید. به‌علاوه، با استفاده از کیف پول اکسکوینو می‌توانید رمز ارز اکسکوین جایزه بگیرید.

۴-از شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری استفاده کنید

برای اینکه یه یک معامله‌گر بازار رمز ارزها تبدیل شوید، باید به آموزش اهمیت دهید. امروزه، مطالب آموزشی فراوان و کاربردی در زمینه رمز ارزها، در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، تلگرام و اینستاگرام وجود دارند و می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم‌ها، به یک منبع گسترده، مفید و رایگان دسترسی داشته باشید.

برای نمونه، توئیتر، یکی از رایج‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای آموزش و گفت‌و‌گو در مورد بازار و اخبار رمز ارزها است و به شما کمک می‌کند با جدیدترین تحلیل‌ها و اتفاقات جذاب در حوزه بیت کوین و رمز ارزها آشنا شوید.

shahabeml
ارسال دیدگاه