ایسیک چیست ؟

دستگاه اسیک (َAsic) چیست ؟

ماینر دستگاهی است که شما میتوانید با آن ارز دیجیتال استخراج کنید. برای استخراج ارز های دیجیتال از انواع مختلف دستگاه های جدید موسوم به ASIC و یا کارت گرافیک کامپیوتر و حتی موبایل می توانید بهره ببرید و با توجه به قدرت سخت افزارتان معادلات پیچیده ریاضی حل کنید و با حل آن مقداری ارز دیجیتال پاداش بگیرید.

ASIC که مدار مجتمع با کاربری مشخص ترجمه می شود، در واقع پردازنده ای به منظور استخراج ارزهای دیجیتال است که به نسبت به روش های قبلی سرعت بالاتر و مصرف کمتری دارد. این پردازنده بسیار کم حجم است و در ارتباط با اجزاء دیگر سیستم مثل مین بورد، پاور و خنک کننده قرار دارد.

سخت افزار اسیک (ASIC) دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

فرآیند استخراج (ماینینگ) ارز دیجیتال به معنای اجرای یک سری محاسبات پیچیده و با هدف رسیدن به یک رشته رقمی مشخص است. سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال (خواه به صورت ASIC‌ یا ریگ کارت گرافیک) باید انبوهی از محاسبات را به انجام برساند تا در نهایت بتواند به این رقم مشخص دست یابد. در شبکه‌هایی نظیر بیت کوین، اولین کاربری که بتواند این رقم را بیابد به پاداش دست می‌یابد. در زمان نگارش این متن، این پاداش برابر با ۵/۱۲ بیت کوین است.

افراد و سامانه‌های محاسباتی زیادی در سراسر جهان به استخراج بیت کوین مشغولند. در این میان برخی از این افراد با هم به تلاش برای یافتن این رقم می‌پردازند. اگر ماینرها سخت افزار قدرتمندتری داشته باشند، سریع‌تر می‌توانند به این پاداش برسند. به همین دلیل است که ماینرها از سخت افزار ایسیک استقبال می‌کنند. با استفاده از سخت افزار ASIC شانس دستیابی به این پاداش در استخراج ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

محبوبیت دستگاه های ایسیک

یکی از دلایلی که ماینرها به ا‌یسیک بسیار علاقه‌ مندند این است که شانس زیادی به آنها به نسبت سرمایه‌شان برای استخراج ارزهای دیجیتال به نسبت پردازنده‌های دیگر می‌دهد. هر ارز دیجیتال، الگوریتم هش رمزنگاری مربوط به خود را داشته و ماینرهای ای‌سیک متناسب با این الگوریتم‌ها طراحی می‌شوند.

کارایی ماینینگ با ای‌سیک به علت آنکه از تمامی منابع محاسباتی تنها برای هدف مشخصی استفاده کرده در عین اینکه هیچ منبعی را هدر نمی‌دهد، بسیار بالا است. در این مقاله به بررسی کلی ای‌سیک‌ها بدون پرداختن به جزئیات فنی پرداختیم. توصیه‌ی ما این است که اگر می‌خواهید از این حوزه درآمد کسب کنید، اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارید. بررسی پیچیدگی‌های فنی، درک عمیق‌تری را از این فناوری به شما خواهد داد

shahabeml
ارسال دیدگاه