تعطیلی مزارع استخراج بیت کوین در چین

تعطیلی مزارع استخراج بیت کوین در یون‌نان چین

کوین ژانگ (Kevin Zhang)، نایب رئیس شرکت استخراج رمز ارز Foundry می‌گوید تمام مزارع استخراج بیت کوین در استان یون‌نان در جنوب غربی چین تعطیل شده‌اند. به گفته ژانگ دولت چین قصد دارد همزمان با جشن صدمین سالگرد حزب کمونیست چین اقدامات سختگیرانه‌تری در حوزه رمز ارز اتخاذ کند. یون‌نان، که به خاطر برق آبی فراوانش مشهور است، در کنار سیچوان، دو قطب اصلی استخراج رمزارزها در چین را تشکیل می‌دادند.

منبع: u.today

کوین‌بیس در صدد راه اندازی یک اپ استور رمز ارزی

صرافی بزرگ کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرد در حال کار بر روی ساخت یک اپ استور (App Store) رمز ارزی است. این اپ استور برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و با هدف کمک به افزایش دسترسی عموم به اقتصاد کریپتویی ساخته خواهد شد. این کمپانی به اهمیت افزودن دارایی‌های بیشتر به پلتفرم معاملاتی خود و پیاده‌سازی قابلیت افزرودن کوین‌های جدید با سرعت بیشتر نیز اشاره کرده است.

منبع: newsbtc

جریمه ۷۰ میلیون دلاری پلتفرم رابین‌هود

از زمان تنظیم مقررات صنعت مالی ایالات متحده پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) را به مبلغ ۷۰ میلیون دلار جریمه کرد. این رقم شامل ۵۷ میلیون دلار جریمه و ۱۲.۶ میلیون دلار خسارت به کاربران ویژه خود بابت صدمه به دارایی‌های آنان می‌شود. از جمله تخلفات رابین‌هود ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده‌ای بوده است که این پلتفرم به میلیون‌ها مشتری خود داده است و موجب زیان آن‌ها شده است. معلوم شدن موجودی نقدی کاربران و نمایش اشتباه دارایی‌ها در کیف پول و نمایش اشتباه درصد ریسک معاملات باز از جمله تخلفات این پلتفرم بوده است.

منبع: cointelegraph

از هر ۴ پولدار ایرانی ۳ نفر در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند

به گزارش تجارت‌نیوز، تعداد میلیونرهای دلاری ایرانی با وجود تحریم‌های آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

بر اساس امار سایت فوربس، در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد با ثروت خالص بالا در ایران رشدی ۲۱٫۶ درصدی داشته که نسبت به متوسط جهانی ( ۶٫۳ درصد) بسیار بیشتر بوده است. نکته جالب این است که ثروت تجمعی این میلیونرها ۲۴٫۳ درصد بیشتر شده است.

بر اساس گزارش مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری کپ‌گمینی، در حد فاصل مارس و جولای ۲۰۲۰ ( اردیبهشت تا شهریور ۱۳۹۹) ارزش معاملات بورس تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۵ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که برای مثال ارزش معاملات اس‌اندپی تنها ۱۶ درصد بیشتر شده بود.

با توجه به اینکه تحریمها دسترسی ایرانیان به دارایی‌های بین‌المللی را به شدت محدود کرده، بسیاری از مردم ثروتمند و طبقه مرفه ایران پول خود را روانه بازار سهام کردند و روند صعودی بازار سهام بسیاری از آنها را میلیونر کرده است. حالا تعداد میلیونرهای دلاری ایران از مرز ۲۵۰ هزار نفر هم عبور کرده است که اکثر آنها در تهران زندگی می‌کنند.

بازار رمزارزها دیگر منبع درامد میلیونرهای جدید ایرانی بوده است. برق ارزان در کشور موجب شده که جوامع استخراج بیت‌کوین در ایران به شدت رونق بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

یو‌اس‌دی کوین به زودی به استیبل کوین غالب در شبکه اتریوم تبدیل می‌شود

شرکت تحقیقاتی Messari اعلام کرد یواس‌دی کوین (USDC) در سال ۲۰۲۱ بسیار سریعتر از تتر (USDT) رشد کرده است و به لطف محبوبیت آن در دیفای به‌زودی به استیبل‌ کوین غالب در شبکه اتریوم تبدیل خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که تقاضای یو‌اس‌دی کوین به قدری رشد کرده است که امسال مقدار زیادی از سهم بازار تتر را مصرف کرده است. پیش‌بینی می‌شود که در هفته های آینده، USDC می‌تواند منجر به کاهش سهم تتر از میزان عرضه پایدار استیبل کوین در اتریوم به زیر ۵۰ درصد شود.

منبع: cointelegraph

shahabeml
ارسال دیدگاه