ارز دیجیتال آلیس چیست و چه آینده‌ای دارد؟

همسایه من آلیس در واقع یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که بر اساس مفهوم مشابهی با بازی‌های فارم‌ویل FarmVille و انمیال کراسینگ Animal Crossing ساخته شده است.

در این بازی کاربران می‌توانند را جمع‌آوری و مدیریت کنند. هدف اصلی پروژه «همسایه من آلیس» جذب مخاطبان گسترده‌تری از هولدرهای ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاک چین و گیمرها است.

همسایه من آلیس عناصر مالی غیرمتمرکزی دارد که آن را به پروژه‌ای با پتانسیل بسیار زیاد برای تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال و توکن کاربردی آن یعنی آلیس تبدیل می‌کند.

این بازی غیرمتمرکز چنان روایتی قوی و جالبی دارد که کاربران را به راحتی به خود جذب می‌کند تا در دنیایی پر از عجایب دنیای جذاب و خلاقانه بسازند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
بازی Alice
همسایه من آلیس

هرکسی می‌تواند با خرید قطعه‌های زمین مجازی و ساخت و ساز به شکلی خلاقانه در دنیای آلیس به بازی بپردازد.

هسته مرکزی سیستم، توکن کاربردی پروژه یعنی همان آلیس ALICE است که به عنوان روش اصلی پرداخت در شبکه استفاده می‌شود.

بازیکنان می‌توانند با یک قطعه کوچک زمین بازی را شروع کنند و با پیشرفت خود یک جهان کامل در دنیای آلیس ایجاد کنند.

تمام دارایی‌های درون بازی به شکل NFT هستند که کاربران صاحب آن می‌توانند آن‌ها را بفروشند یا NFTهای جدیدی بخرند. ارزش این دارایی‌ها به کمیاب بودن آن‌ها بستگی دارد.

طرز کار آلیس همسایه من

همانطور که گفته شد این پلتفرم یک بازی بلاک چینی چندنفره است که به کاربران اجازه می‌دهد با سایر کاربران و بازیکنان در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند که این ویژگی به تجربه کلی بازی کمک شایانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که گیمرها را جذب این بازی کرده، جهان باز بودن دنیای بازی است. به زبان ساده یعنی گیمرها می‌توانند در جهان آلیس بدون هیچ محدودیتی به کاوش بپردازند و حتی شخصیت‌های خود در بازی را شخصی‌سازی کنند.

دنیای آلیس متشکل از تعداد زیادی جزیره است که به شکل زمین بخش‌بندی شده‌اند. این زمین‌ها همگی NFT هستند، بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را به راحتی بخرند، بفروشند یا آن را شخصی‌سازی کنند.

این بازی دارای روایت داستانی جالبی دارد که کاربران می‌توانند با تکمیل کردن مراحل اصلی و جانبی بازی آن را دنبال کنند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
بازی Alice
محیط بازی آلیس

تعداد زمین‌هایی که بازیکنان می‌توانند بخرند محدود است، به این ترتیب ارزش NFTها تا حدودی حفظ می‌شود. قیمت و ارزش NFT‌ها در دنیای آلیس نیز با توجه به نادر و کمیاب بودن آن‌ها تعیین می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این بازی قابلیت ساخت دارایی‌ها توسط کاربران است که خود می‌توانند کمیاب بودن آن را تعیین کنند.

یکی از مزیت‌های اصلی ارائه و پشتیبانی پلتفرم استیم Steam (بزرگترین پلتفرم بازی‌های کامپیوتری) از آن است. به طور کلی استفاده از بازی رایگان است اما بازیکنان باید هنگام خرید و فروش NFT‌ها کارمزد تراکنش‌ها را بپردازند.

علاوه بر خود بازی، کاربران می‌توانند به سیستم وام‌دهی دسترسی داشته باشند و NFTها را از بازیکنان دیگر پلتفرم قرض بگیرند. وام‌دهندگان می‌توانند بر اساس وام‌هایی که ارائه می‌دهند سود کسب کنند.

تیم بنیان‌گذار آلیس

آلیس در جولای ۲۰۲۱ در پلتفرم استیم توسط انتلر اینتراکتیو Antler Interactive راه اندازی شد. انتلر اینتراکتیو یک شرکت توسعه‌دهنده بازی است که بر روی بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و موبایل تمرکز دارد.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
بازی Alice
تیم بنیان‌گذار آلیس

از بازی‌های محبوبی که توسط این مجموعه راه‌اندازی شده است می‌توان از سوروایو: دوس هلیکس SVRVIVE: The Deus Helix و کریستوپیا Krystopia نام برد.

آنا نورویک، مدیر عامل شرکت انتلر اینتراکتیو در دنیای امور مالی سابقه بسیار قوی‌ای دارد و قبلا برای اکسنچر Accenture و کردیت سویس Credit Suisse کار کرده است.

چه چیزی آلیس را منحصر به فرد می‌کند؟

این پروژه روی دو ویژگی جمعیتی مختلف یعنی گیمرها و علاقه‌مندان به دیفای DeFi تمرکز دارد که آن را به یک پروژه منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

چیز دیگری که همسایه من آلیس را منحصر به فرد می‌کند، فناوری مورد استفاده برای ایجاد اکوسیستم این بازی جهان باز و ویژگی وام دادن NFTها است.

سیستم وام‌دهی این پروژه به اعتماد به شخص ثالث (Trustless) نیازی ندارد و مبتنی بر قراردادهای هوشمندی عمل می‌کند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
بازی Alice
وام‌دهی در پلتفرم آلیس

منحصربه‌فردترین عنصر بازی احتمالا ترکیب بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و دیفای است که علاوه بر امکان معاشرت و بازی کاربران با یکدیگر، آن‌ها می‌توانند توکن آلیس و NFTهای خود را بفروشند.

شبکه پروژه آلیس

این پروژه بر روی شبکه کرومیا Chromia ساخته شده است که ذخیره‌سازی داده و مدیریت پایگاه داده را با امنیت و تغییر ناپذیری بلاک چین ترکیب می‌کند.

استاندارد NFT بلاک چین که کرومیا اوریجینالز Chromia Originals نامیده می‌شود، از نظر داده‌ای غنی‌تر از NFT‌های معمولی است و می‌تواند هم به عنوان دارایی‌های بومی در شبکه کرومیا و هم به عنوان یک لایه بهبود در شبکه اتریوم یا بایننس اسمارت عمل کند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
بازی Alice
شبکه کرومیا
شبکه پروژه آلیس

کرومیا در حال تامین بودجه توسعه قابلیت همکاری است تا بازیکنان همسایه من آلیس بتوانند دارایی‌های خود را به پلتفرم‌های دیگر متمرکز بر بازی منتقل کنند.

این بازی توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام شورای جامعه اجرا می‌شود که با ایجاد دموکراسی در آن بازیکنان می‌توانند بر کد منبع اجرا شده نظارت کنند.

ویژگی های کلیدی بازی آلیس

آواتارها

هر بازیکن در بازی با یک آواتار نشان داده می‌شود که می‌توان آن را با انتخاب دارایی‌های مختلف درون بازی تغییر داد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این آواتارها با یکدیگر تعامل داشته باشند.

جزایر مجازی

اگرچه ثبت نام در این بازی رایگان است ولی بازیکنان باید از ارز دیجیتال آلیس برای خرید هر چیزی که نیاز است، استفاده کنند.

دارایی‌های درون بازی

به غیر از زمین، برخی از دارایی‌های درون بازی مانند خانه، لباس، حیوانات و تزئینات را می‌توان در بازار خرید یا فروخت.

رویدادهای بازی

بازیکنان می توانند با شرکت در رویدادهای مختلف درون بازی مانند مسابقات، توکن‌های آلیس بدست آورند.

استیک کردن

تیم پروژه برای علاقمند نگه داشتن کاربران به این پروژه ویژگی استیک کردن را به آلیس اضافه کرده است.

توکن آلیس قابلیت استخراج ندارد ولی می‌توان آن را استیک کرد. هولدرهایی که توکن خود را استیک می‌کنند بر اساس مقدار دارایی استیک شده سود سالیانه ثابتی دریافت می‌کنند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
استیک کردن ارز آلیس
استیک کردن در پلتفرم آلیس

بازار NFT

بازار NFT آلیس نقدینگی بسیار بالایی دارد. اگر دارایی‌های درون بازی را از خریداری کنید، درصدی از قیمت خرید شما در یک حساب وثیقه ویژه که برای NFTها تعیین شده است، قفل می‌شود. پس از مدتی می‌توانید این دارایی را دوباره به سیستم بفروشید یا ارزش معادل وثیقه قفل شده را پس بگیرید.

اجاره NFT

به غیر از خرید و فروش دارایی، می‌توانید دارایی‌های درون بازی خود را بقیه کاربران اجاره دهید.

نکته مهم این است که این دارایی‌های وام داده شده به واسطه یک قرارداد هوشمند قفل می‌شوند یعنی این که وام‌گیرنده (که مالک قانونی نیست) نمی‌تواند آن را دوباره بفروشد، اجاره دهد یا نابود کند.

توکنومیک

طبق داده‌های کوین مارکت کپ ارز دیجیتال آلیس، این توکن در مارس ۲۰۲۱ با قیمتی حدود ۲۳.۶۴ دلار بایننس لانچ‌پد عرضه شد. این پروژه در روزهای بعد عرضه شاهد افزایش قیمت تا حدود ۲۹ دلار بود اما کمی بعد قیمت با افت شدیدی به مدت طولانی در محدوده ۱۴ تا ۱۸ دلار نوسان کرد.

در حال حاضر قیمت این توکن در کوین مارکت کپ ۱۳.۵ دلار است و در مجموع ۱۰۰ میلیون توکن قابل عرضه دارد که ۳۰.۶ میلیون از این توکن‌ها در گردش هستند.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
توکنومیک ارز آلیس
نحوه تخصیص توکن‌های آلیس

در کل تمام توکن‌های آلیس به این شکل تخصیص می‌شوند:

  • فروش اولیه توکن: ۲۱ میلیون
  • تیم و مشاوران: ۱۵ میلیون
  • جامعه و بازاریابی:‌ ۱۵ میلیون
  • جوایز بازی: ۸ میلیون
  • ذخیره ارزش: ۲۰ میلیون
  • اکوسیستم بازی: ۱۶ میلیون
  • مشوق کاربران: ۵ میلیون

از توکن آلیس برای اطمینان از رای‌دهی دموکراتیک و تمرکززدایی سیستم نیز استفاده می‌شود.

چه چیزی باعث ارزش آلیس می‌شود؟

ارزش همسایه من آلیس با ظرفیت فنی، فناوری استفاده شده برای ایجاد پروژه، ویژگی‌های آن و موارد استفاده آن تعیین می‌شود.

این عناصر ارزش ذاتی پروژه و پتانسیل آن را برای تبدیل شدن به یک بازی مهم در این جریان که ویژگی‌ها و ابزارهای دیفای را در دل خود جای داده است، تشکیل می‌دهند.

ارزش ذاتی اغلب با ارزش بازار ارز دیجیتال آلیس ALICE مطابقت ندارد، زیرا ارزهای دیجیتال در معرض نوسانات زیادی هستند.

قیمت بازار تحت تاثیر عوامل خاصی است که قیمت آلیس را شکل می‌دهند. این پروژه با افزایش پذیرش در میان جامعه گیمرها و استفاده از آن ارزشش رشد می‌کند.

از آنجایی که محبوبیت NFTها نیز در دو سال گذشته در حال افزایش بوده است، انتظار می‌رود مخاطبین این بازی نیز با مرور زمان و با این رشد افزایش یابد.

پیش بینی قیمت و آینده آلیس تا ۲۰۳۰ از نظر پرایس پردیکشن PricePrediction

تیم پرایس پردیکشن، با اعمال تجزیه و تحلیل‌های فنی عمیق به کمک هوش مصنوعی بر روی داده‌های قیمت گذشته به پیش‌بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال آلیس می‌پردازد.

همسایه من آلیس
ارز دیجیتال آلیس
پیش بینی قیمت ارز آلیس
پیش بینی قیمت ده ساله ارز دیجیتال آلیس

این تیم با استفاده حداکثری از داده‌ها و پارامترهای تاریخی متعددی مانند قیمت گذشته، بازار آلیس، حجم معاملاتی توکن و … به تحلیل درباره این ارز می‌پردازد.

۲۰۲۱

پرایس پردیکشن می‌گوید در سال ۲۰۲۱ قیمت ممکن است حداقل تا سطح ۱۳.۴ دلار و حدکثر تا ۱۵.۲۷ دلار برسد.

۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ کف قیمتی ۲۰.۲۱ دلار خواهد بود و با ادامه روند صعودی حداکثر به ۲۴.۹۸ دلار خواهد رسید. به نظر می‌رسد میانگین قیمتی آلیس در ۲۰۲۲ حدود ۲۰.۹۶ دلار باشد.

۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

با توجه به قیمت پیش‌بینی‌شده و تحلیل فنی سال‌های آتی، به نظر می‌رسد که کف قیمت آلیس در سال ۲۰۲۳ به حداقل ۲۹.۱۰ دلار برسد. البته طبق این تحلیل حداکثر قیمتی که آلیس می‌تواند به آن دست یابد حدود ۳۶.۱۷ دلار خواهد بود.

در ادامه اگر همین روند حفظ شود در سال ۲۰۲۴ کف قیمتی روی سطح ۴۲.۷۳ و سقف قیمت حدود ۵۰.۹۵ خواهد بود.

۲۰۳۰

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری طولانی مدت بر روی این ارز محبوب هستید باید بدانید که تیم پرایس پردیکشن اعلام کرده که در ۲۰۳۰ آلیس می‌تواند به محدود ۳۵۹.۸۳ دلار برسد و اگر اوضاع بر وفق مراد باشد قیمت این ارز تا ۴۳۰.۷۳ دلار هم خواهد رسید.

از کجا ارز دیجیتال آلیس را بخریم؟

در یک سال گذشته که این ارز پا به میدان نبرد ارزهای دیجیتال گذاشته است عملکرد خوبی از خود نشان داده است به همین واسطه صرافی‌های معتبر زیادی آن را لیست کرده‌اند که می‌توانید با جفت ارزهای فیات، تتر، بایننس‌یواس‌دی،‌بیت کوین و … آن را بخرید.

درمیان صرافی‌های بین المللی می‌توان از بایننس، کوکوین، ‌بیت‌هامب، اف‌تی‌ایکس و … این ارز را در صرافی خود لیست کرده‌اند.

shahabeml
ارسال دیدگاه