بهترین تولیدکنندگان ماینر های ایسیک

بهترین تولید کنندگان ماینر های ایسیک

 

صنعت ماینینگ از آغاز آن در سال ۲۰۰۹ تاکنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. ماینینگ با CPU آغاز شده و در ادامه با کارت‌های گرافیک انجام شد که قدرت پردازش بیشتری داشتند. اما هم اکنون ماینینگ با دستگاه‌هایی مختص این کار موسوم به ایسیک (ASIC) انجام می‌شود. در ادامه بهترین تولید‌کنندگان ماینر‌های ایسیک معرفی می‌شود.

نگاهی به بهترین تولید‌کنندگان ماینر‌های ایسیک

ماینینگ بیت کوین از زمان آغاز آن در سال ۲۰۰۹ دستخوش تغییرات‌ بسیاری شده است. در ادامه ماینر‌ها دریافتند که ماینینگ با استفاده از CPU به دلیل پیشرفت محاسبات دیگر کارایی نداشته و به سمت ماینینگ با استفاده از کارت‌های گرافیکی روی آوردند. کارت گرافیکی برق گمتری مصرف کرده و سرعت ماینینگ (هش ریت) را افزایش می‌دهند .

اما در سال ۲۰۱۱ همه چیز تغییر کرد. زمانی که ماینینگ پیچیده‌تر شد و تولیدکنندگان مختلف نیاز به مدار‌های مجتمع با کاربرد‌های خاص (ASIC) را احساس کردند. ایسیک‌ها میکروچیپ‌هایی هستند که برای اهداف خاص ساخته شده‌اند. این فناوری پیچیده که با نام ماینر‌های ایسیک شناخته می‌شود افزایش ۱۰۰ برابری قدرت هش و کاهش مصرف برق را در مقایسه با فناوری‌های قبلی تضمین می‌کند.

Bitmain

بیت مین استارت آپی چینی است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات ماینینگ بیت کوین است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بیت مین آنها افزایش سرمایه‌ای معادل ۴۵۰ میلیون دلار با کمک بازیگران بزرگی چون Sequoia Capital داشته‌اند که بیشتر آن در دور پیش از عرضه اولیه سهام آمد. بیت مین به طور رسمی برای عرضه اولیه سهام (IPO) بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ ثبت نام کرد. قیمت ماینر‌های بیت مین چیزی در حدود ۱۱۰۰ دلار با گارانتی سه ماهه است. قیمت و سود‌آوری بستگی به نوع ماینر‌ی دارد که شما انتخاب می‌کنید.

 

Ebang

Ebang یکی دیگر از شرکت‌های چینی است که تجهیزات ماینینگ می‌فروشد. پروفایل آنها در بلومبرگ نشان می‌دهد که آنها با مشاورانی در IPOهنگ کنگ دارند. Ebang تنها شرکتی است که از فناوری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند و ماینر‌های آن کارآمد و پایدار هستند. قیمت ماینر‌های Ebang در همه جا بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار و قدرت هش آنها بین ۶.۳ تا ۹TH است.

 

Canaan

Canaan یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان تراشه‌ها و دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین است وحدود ۹/۴۶ میلیون دلار برای توسعه کنترلر Avalon  سرمایه‌گذاری کرده است. در ماه مه ۲۰۱۸ Canaan در IPO بورس اوراق بهادار هنگ کنگ ثبت نام کردکه هنوز در مرحله پیش نویس و در انتظار تأیید است. Canaan حجم کمی از ماینر‌های ایسیک را می‌فروشد و در مقایسه با بیت مین ۷۰ در صدی حدود ۱۵% سهم بازار را در اختیار دارد.

 

Halong mining

این استارت آپ جدید ایسیک توسط برخی به عنوان بهترین و کارآمد‌ترین تولید‌کننده‌‌ای شناخته شده است که با بیت مین می‌تواند رقابت کند.  Halong mining میلیون‌ها دلار برای توسعه Dragonmint T16 سرمایه‌گذاری کرده است. ماینر خوبی که در ولتاژ ۲۲۰-۲۴۰ ولت کار می‌کند. بهره‌وری این ماینر  0.075J/GH و قدرت هش آن ۱۶Th/s است.

 

shahabeml
ارسال دیدگاه